×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اقتدار لرستان ،حجت الاسلام « حمیدرضا حنان» در همایش پایانی اصلاح طلبان اظهار داشت: رقابت انتخاباتی در این دوره یک رقابت بسیار سخت و سنگین است به دلیل اینکه دو تفکر در مقابل یکدیگر قرار گرفته و سرنوشت کشور بستگی دارد به اینکه مردم کدام شان را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: آیا آن تفکر و اندیشه ای را انتخاب میکنند که دکتر پزشکیان در آن تفکر قرار دارد یا اینکه تفکر مقابل ایشان را انتخاب می کنند.
رییس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در لرستان خاطرنشان کرد: تفکر مقابل تفکر دکتر پزشکیان، جریان و تفکری است که آقای دکتر جلیلی با عنوان تفکر جریان پایداری در آن قرار دارد و تا حدودی با این تفکر آشنایی دارید.
حجت‌الاسلام حنان گفت: من اگر بخواهم این جریان را با یک جمله معرفی کنم،میگویم: تفکر« بنیادگرایی سنتی دینی» است که اتفاقا همه مسایل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی،دینی و …تحت الشعاع آن قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این تفکر بنیادگرایی سنتی، لزوما به تفکر بنیادگرایی اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی و حتی دینی می انجامد.
وی اظهار کرد: این تفکر طی سالها طبق اظهاراتشان بعنوان دولت های سایه، از اول انقلاب تا به امروز وجود داشته،گاهی هم آفتابی بوده و اساسا نقش اساسی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و …داشته اند.
وی گفت: حاصل و محصول مسایل و مشکلات اقتصادی ،اجتماعی،دینی، فرهنگی و … نتیجه این تفکر بنیادگرایی سنتی دینی است و هرچه مشکل اجتماعی، اقتصادی، دینی داریم نشات گرفته از این امر است.
حجت‌الاسلام حنان افزود:این تفکر بنیادگرایی سنتی دینی است که در قالب اقلیتی ظهور کرده و کاندیدای آن آقای جلیلی است که چه در سایه و چه در ظاهر در همه مشکلات نقش داشته اند.
وی ادامه داد: این تفکر یک تفکر اقلیت تمامیت خواه اقلیت است، هیچ چیز و هیچکسی جز خودشان را قبول ندارند و برای مشارکت مردم هم ارزشی قایل نیستند.
وی گفت:پیروزی ما در مشارکت مردم است،اکنون هم ترس و واهمه دارند که مشارکت بالا برود چون اعتقادی به مشارکت مردم ندارند،پیروزی آنها فقط در گرو مشارکت اقلیت است.
رییس ستاد دکتر پزشکیان در لرستان گفت: اینها اعتقادی به اینکه مردم حق تعیین سرنوشت خود در مسایل اجتماعی و بویژه حکمرانی دارند،ندارند و بویژه حقوق مردم را به رسمیت نمی شناسند.
حجت‌الاسلام حنان افزود: برای مسایل مختلف،هیچگونه جایگاهی برای مردم معرفی نمی کنند و فقط و فقط خودشان را قبول دارند.
وی ادامه داد:اینها با شعار جبهه انقلاب به میان آمدند،من با صراحت عرض میکنم جبهه انقلاب دو جبهه است، یک جبهه واقعی و جبهه جعلی و تقلبی است،جبهه واقعی و انقلابی، جبهه مردم است، آن جبهه ای که امروز خودش را جبهه انقلاب معرفی میکند و در تقابل با رای مردم قرار گرفته، حق ندارد خودش را به عنوان جبهه انقلاب معرفی کند،امام انقلاب کرد و انقلاب باید مردمی باشد،مردم باید در همه صحنه های انقلاب حضور داشته باشند نه آن جریانی که در مقابل رای مردم ایستاده و دارد در برابر رای مردم و سازمان ها و نهادها و متاسفانه حتی نهادهای فرهنگی و روحانیت را هم سازماندهی می کند برای اینکه در تقابل و روبروی رای مردم باشد.
وی گفت: اینها غلط میکنند خودشان را به عنوان جبهه انقلابی معرفی میکنند،بنابراین از استاندار و فرمانداران هم تشکر میکنم و هم هشدار می دهیم، زیرا انتخابات را در مرحله اول خوب انجام دادند اما آقای استاندار، فرماندار و بخشداران هشدار می دهم که خبرهایی به دست ما میرسد که حکایت از سازماندهی ادارات و نهادها به نفع یک کاندیداست!! ما به شما اعتماد کردیم بازهم اعتماد میکنیم، مردم ما خیلی بزرگوار هستند، اما کجای جهان دیده اید که همه مجریان ناظران و برکزارکنندگان انتخابات از یک جریان و یک جهت باشند، این عدالت است؟
وی ادامه داد: جالب است همان نیروهایی که در مرحله اول نیروی خودشان بودند و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مرحله اول برگزار کردند،هرجا که ضعف داشتند در آن صندوقها، دارند دستکاری می کنند؟این همان تفکر بنیادگرایی است که هیچ ارزشی برای خودشان قائل نیستند.
حجت‌الاسلام حنان گفت: این مرحله هم اعتماد میکنیم اما مردم از شما انتظار دارند خدای نکرده در آرا مردم خیانت نشود.
وی اظهار کرد: در سالهای اخیر در آرا مردم خیانت شد و ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند،این جنایت و خیانت در عرصه سیاست است.

وی گفت: در عرصه اقتصاد،هم فقر و فلاکت و تنگدستی مردم را به ستوه آورده،
اقتصاددانان و نظریه پردازان در عرصه اقتصاد میگویند،هر کشوری که توسعه اقتصادی می خواهد،باید بر دو پایه نردبان یعنی اعتماد داخلی و بستن قراردادهای خارجی آن هم با کشورهای صاحب سرمایه و اندیشه استوار باشد که بتوانند راحت آنجا قرارداد بزرگ اقتصادی ببندد و به رونق اقتصادی کشور، کمک کنند.
رییس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در لرستان تصریح کرد: با کمال تأسف این نردبان توسعه اقتصادی در کشور، برپایه هیچی استوار نیست، چون یک پایه اش اعتماد داخلی مردم است که با کمال تأسف آن را از دست داده ایم زیرا ۶۰ درصد نیامدند یعنی اعتماد نمیکنند و دوم اینکه این تفکر اقلیت گرای تمامیت خواه، نه برجام قبول دارد، نه fatf قبول دارد و نه برنامه دارد، این چه تشکیلاتی است!
حجت الاسلام حنان افزود: مگر می شود کسی نه قائل به برداشتن تحریم ها باشد و نه اهل پیوستن به fatf باشد و نه برنامه بدهد ولی ادعا بکند که من می خواهم حکمرانی داشته باشم؟؟؟
وی ادامه داد: این عین بازی کردن با مردم و آبروی مردم است.
وی گفت: همه کوتاهی ها در چندسال اخیر را این ها شکل داده اند و انجام داده اند، در سیاست، اقتصاد و حتی معنویت هم انجام داده اند، این تفکر کاری کرده است که امروز دین ستیزی و دین گریزی در سطح جامعه فراوان است که حاصل و محصول همین تفکر بنیادگرایی سنتی دینی است.
حجت‌الاسلام حنان گفت: این تفکر حق حکمرانی در یک وجب از هیچ کجا را ندارد، زیرا این تفکر در جهان منسوخ شده است و در فرایند مدرنیته و پسامدرن و علم و تجربه ، منسوخ شده است.
وی افزود: امیدوارم که مردم این تفکر را به خوبی بشناسند و بار دیگر ملت در روز جمعه انتخاب خوبی داشته باشند و دکتر پزشکیان را به ریاست جمهوری انتخاب کنند.

انتهای پیام /

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.