×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

به گزارش اقتدار لرستان به نقل از ایسنا ایسنا، داریوش بارانی بیرانوند در آیین کلنگ‌زنی پروژه خیابان موازی با خیابان حافظ در خرم‌آباد، اظهار کرد: مردم بافت قدیمی خرم‌آباد بسیار صبوری کردند تا خیابان موازی حافظ به سرانجام برسد. با اراده و جدیت اعضای شورای ششم و شهرداری خرم‌آباد و همکاری میراث فرهنگی لرستان، این پروژه در راستای ترمیم بافت تاریخی و بازآفرینی شهری در محلات قدیمی امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار مرکز لرستان گفت: جنس این اقدام از نوع مرمت شهری است و مسیر سختی را طی کردیم تا در نهایت سال گذشته، ابعاد فنی این پروژه در شورای عالی معماری و شهرداری به تصویب رسید.

بارانی بیرانوند ادامه داد: جداره تا جداره این خیابان ۲۰ متر است و عرض سواره آن ۱۲ متر خواهد بود که پیمانکار و منابع مالی آن در بودجه ۱۴۰۳ مشخص شده است و این عرض ۱۲ متری را اجرایی خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه در مسیر تعریض خیابان موازی با حافظ چند ملک وجود دارد که باید تملک شوند و در یک بازه زمانی مناسب این املاک خریده خواهد شد، بیان کرد: از اداره کل راه و شهرسازی استان می‌خواهیم طرح طراحی شهری جداره را به شهرداری خرم‌آباد تحویل دهد.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه این خیابان معروف به خیابان موازی حافظ است و هنوز اسمی ندارد، گفت: موضوع نامگذاری این خیابان به نام شهدای خدمت را به کمیته نامگذاری و کمیسیون فرهنگی شورا ارسال خواهیم کرد تا تعیین تکلیف شود.

وی افزود: قول‌هایی که شورای ششم درباره بازآفرینی شهری محلات قدیمی و فرسوده خرم‌آباد داده بود، در حال انجام است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.