×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عباس شاه علی

مردادماه در حالی وارد سومین سال شروع فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می شویم که زنگ پایان دوران چهار ساله فعالیت مجلس یازدهم از هم اکنون به صدا درآمده و رقابت زودهنگام برای برگزاری انتخابات اسفندماه کلید خورده است .
در اینجا فعلا قصد ورود به مباحث انتخاباتی را نداریم اما بیان این موضوع و آنچه در پی خواهد آمد می تواند چراغ راهی باشد برای اعضای محترم شورای شهر که با مرور تاریخچه‌ ادوار گذشته  گرفتار چالش های سیاسی متاثر از حواشی انتخابات نشوند .

اگر بخواهیم عملکرد ششمین دوره  شورای شهر را واکاوی کنیم در کنار نقاط ضعف که البته طبیعی به نظر می رسد  نقاط قوت بسیاری در این شورا متبلور شد که‌ مهمترین آنها گذر از هم زبانی و نیل  به  همدلی و همراهی اعضا و پرهیز از حواشی می باشد و قطعا زمینه ساز  بسیاری  از توفیقات حاصل شده ، همین  همدلی بود و مولانا که‌ سراسر  معرفت و‌ کمال در اشعارش هویداست، زیبا می سراید:

ای بسا هندو و ترک همزبان
ای بسا دو ترک چون بیگانگان
پس زبان محرمی خود دیگرست
همدلی از همزبانی بهترست

بی گمان  یکی دیگر از دلایلی که ششمین دوره  شورای شهر کمتر گرفتار حواشی شد انتخاب شهردار بومی در بدو آغاز فعالیت و حمایت مداوم از وی بود .

اگر چه در همان ابتدا با مطرح شدن نام گزینه هایی غیر بومی که حتی احتمال تایید صلاحیت ایشان نمی رفت ، تلاش شد شورای شهر در  مسیر بیراهه قرار گیرد  اما با هشدارهای به موقع و البته هوشیاری اعضا این روال اصلاح شد و در نهایت علیمیرزا بسحاق از نیروهای جوان شهرداری بعنوان شهردار انتخاب شد .

اگر بخواهیم به کارنامه دو‌ساله‌ علیمیرزا بسحاق بدیده انصاف نگاهی داشته باشیم بنا بر اظهارات شهروندان و با بررسی اقدامات عمرانی صورت گرفته‌ نمره قابل قبولی به عملکرد وی داده خواهد شد و بی تعارف  چنانچه شورای ششم‌ بعضا از تیغ تیز نقد منتقدان در امان بوده و اغماضی صورت پذیرفته است، بواسطه عملکرد شهردار می باشد .

اگر چه برغم تلاش های صورت گرفته   معضلات بر جامانده بسیاری در شهر وجود دارد و علیمیرزا بسحاق نیز همچون‌ همه مدیران  دارای نقاط ضعفی  می باشد که عدم‌ وجود یک تیم منسجم در شهرداری  و نیز حذف  و  بها دادن های نابجای درون سازمانی و…. از آن جمله است، اما قطعا نقاط قوت وی در حوزه های  عمران ، مالی  و تلاش این مجموعه ها و مدیریت هزینه ها و پرداخت به موقع حقوق پرسنل و …. کارنامه ای قابل قبولی در افکار عمومی  برای وی ثبت  نموده  است .

بطور طبیعی و بر اساس برنامه هر ساله ، هفته  آینده شاهد برگزاری جلسه انتخابات هیات رییسه شورای شهر برای سال سوم‌ خواهیم بود و امیدواریم حاصل  این انتخاب هم  همچون دو سال گذشته  به تقویت همدلی و همراهی اعضای شورای شهر و حمایت از  شهردار بومی ختم گردد  .
و این تاکید بدان جهت است  که به تجربه ثابت شده در برخی ادوار و در سالهای منتهی به برگزاری انتخابات مجلس،  پارلمان شهری متاثر از شرایط سیاسی و  رقابت های انتخاباتی و  تغییر و تحولات ایجاد شده ، دچار آسیب های جدی گردیده  و  در نهایت دو سال پایانی عمر شورا نیز  رو به  افول گذاشته  است ، این در حالیست که توسعه و پیشرفت  شهر بدون تعامل  مسوولان امکانپذیر نخواهد بود و همانگونه که در دوسال گذشته شاهد نتایج مثبت این همراهی بوده ایم ،  تعامل با هدف بهره مندی از ظرفیت های کلان در بین پارلمان شهری و پارلمان ملی بیشتر باید نمود داشته باشد و همین مهم  می طلبد که شورای شهر بعنوان یک نهاد مردمی و بر آمده از سلایق مختلف گرفتار حواشی سیاسی انتخابات و در نهایت انتحار سیاسی خود خواسته نگردد .

یک کلام‌ و ختم کلام ؛

قطعا به گواه اکثریت شهروندان شورای ششم در دو سال گذشته البته ضمن در نظر گرفتن  شرایط موجود و در مقایسه با دیگر شهرهای استان‌ عملکرد قابل قبولی داشته و اقدامات عمرانی صورت گرفته در سطح شهر نیز که با مدیریت علیمیرزا بسحاق  و تلاش مجموعه عمران به ثمر رسیده  سهم قابل توجهی در این رضایتمندی داشته است که امید آن داریم این روند همچنان تداوم‌ داشته باشد و مردم و افکار عمومی همچنان از نمایندگان خود در پارلمان شهری حمایت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.