×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمیرا حسن زاده مقدم

به گزارش اقتدار لرستان ، معاونت جوانان جمعیت هلال احمر لرستان گفت: دوره تحکیم خانواده همزمان در تمام شهرستان های استان با دعوت از اساتید برجسته حوزوی برگزار گردید .

سید عباس پورهاشمیان افزود : در این دوره پرسنل خانم ،همسران پرسنل اقا ،اعضای جوان و داوطلب امدادگر خانم حضور داشتند .

وی عنوان کرد :این دوره با میزبانی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر لرستان،امور بانوان جمعیت هلال احمر لرستان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در جمعیت هلال احمر برگزار گردید .

پورهاشمیان به رایزنی های انجام شده در امور جوانان اشاره نمود و تصریح کرد:با حجت الاسلام و المسلمین دولتشاه مذاکره انجام شده و زوج های جوانی که با معرفی نامه جمعیت هلال احمر معرفی می گردند به صورت رایگان عقد آنها صورت میگیرد .

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد :با صحبت هایی که انجام شده است از بین افراد حاضر در این دوره ۵۰ نفر (بالای ۱۸ سال) به قید قرعه به سفر کربلا راهی میگردد.

وی بیان کرد :همچنین  در انتها  مراسم به قید قرعه به ده نفر کارت هدیه اهدا گردید.

آشنایی کامل زوجین با حقوق همدیگر یک اصل بزرگ است

امام جماعت جمعیت هلال احمر لرستان  گفت : یکی از مصادیق تحکیم بنیاد خانواده تعهد، مسئولیت پذیری ، احترام مقابل ،و چشم پوشی از عیوب همدیگر می باشد .

حجت الاسلام و المسلمین دولتشاه احترام را برای تحکیم بنیاد خانواده لازم دانست و افزود : احترام گذاشتن به همدیگر یعنی به شخصیت طرف مقابل احترام گذاشتن و جهت رفع نیازها تلاش کنند.

و ی تصریح کرد : احترام گذاشتن در خانواده نشانه علامت سلامت خانواده هست و اصل بزرگ زندگی سالم در خانواده احترام است که اگر حاکم باشد منجر به تحکیم خانواده می باشد و به همان میزان که کم باشد خانواده به همان میزان آسیب خواهد دید .

حجت الاسلام و المسلمین دولتشاه بیان کرد : از جمله عوامل دیگر که باعث استحکام خانواده می شود شناخت لازم از تکالیف فردی و مشترک می باشد و ابتدایی ترین این رابطه بر پایه حقوق و تکالیف استوار است .

وی گفت : آنچه در جامعه امروزی ناخوشایند است عدم آگاهی زوجین از حقوق و مسئولیت های نسبت به هم می باشد.

وی افزود : هر گاه خانم یا آقا میل دارد زندگی را یک طرفه برود قطعا خانواده آسیب می بیند و اگر به صورت خودخواهانه و یک طرفه اهداف خود را دنبال کنند سنگ بر روی سنگ بند نمی آید.

وی عنوان کرد : آشنایی کامل زوجین با حقوق همدیگر یک اصل بزرگ است و باید اولویت فکری خانواده باشد و در محیط خانواده و بیرون خانواده باید این مهارت ها آموزش داد شود و به هر میزان این آگاهی کم باشد به همان میزان آسیب به خانواده بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین دولتشاه گفت :در زندگی ما چقدر روحیه عفو و گذشت و چقدر روحیه خودخواهی داریم و این روحیات جز عواملی است که به تحکیم خانواده کمک می کند و یا می تواند تیشه به ریشه خانواده بزند .

وی با اشاره به اینکه باید در زندگی از خطا طرفین گذشت داشت اظهار کرد : در زندگی از خطای هم باید چشم پوشی کنیم و قرار نیست محاکمه کنیم و طرف را بازجویی کنیم .

وی بیان کرد : آنچه لازم است که یک خانواده موفق داشته باشیم این است که مهارت زندگی را یاد بگیرم و در زندگی به آن عمل کنیم و اولویت فکر ، ذهن ، روح و روانمان باشد.

خبر:سمیرا حسن زاده

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.