×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مریم مهری

به گزارش اقتدار لرستان به نقل از  پایگاه خبری اقتصاد لرستان، رسانه ها در جوامع بشری به عنوان رکن چهارم دموکراسی دارای نفوذ و تأثیر قابل توجهی بر شکل دهی و آماده سازی افکار عمومی هستند و از دیرباز این نقش در انواع تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و …خود را نمایان ساخته است.
در هر برهه ای از تاریخ بشر و به ویژه در جهان اطلاعاتی و ارتباطی امروز، رشد و تعالی افکار عمومی؛ وابستگی مهمی با نگاه دولتمردان و قانون گذاران به رسانه ها دارد زیرا رسانه ها می توانند نقش مستقیمی بر تقویت یا تضعیف جریان های فکری موافق یا مخالف سرزمینی و فراسرزمینی داشته باشند.

به هر روی‌ دنیای رسانه ای امروز، جنگی نوین را تجربه می کند؛ جنگ رسانه ای امروز، جنگ روایت هاست و پیروزی در این میدان زمانی اتفاق می افتد که «روایت نخست» از سوی رسانه داخلی « چه منتقد و چه همسو» روایت شود زیرا در نهایت این فرآیند به تقویت اعتبار رسانه ای و اعتماد عمومی در جامعه منتهی خواهد شد.
نیک می دانیم که خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران و استان لرستان؛ روایتگر واقعیت های موجود در جامعه هستند و همواره تلاش داشته اند تا در سایه قانون و ارزشهای خبری، وظایف حرفه ای و اخلاقی خود در قبال مردم و کشورشان را به درستی انجام دهند.

خوشبختانه رسانه های ما در این راه با اشراف کامل به موضوعات داخلی و خارجی، مانع تشتت افکارعمومی بوده اند و در میدان های بزرگ و آزمون های سرنوشت ساز از جمله انتخابات که مظهر مشارکت و اعتمادملی است، همواره پای کار بوده و به روشنگری پرداخته اند.

بدین روی امروز با درنظر گرفتن شرایط مهم کشور در عرصه بین المللی، منطقه ای و همچنین ضرورت ها و اولویت های مهم داخلی برای رفع پاره ای مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی و …پای صحبت های صاحبان رسانه و قلم استان لرستان نشسته ایم تا در خصوص مهمترین علت و انگیزه آنها برای رأی دادن و بویژه تلاش های آنها جهت تقویت مشارکت اجتماعی در زمینه انتخابات، آگاه شویم.

« حسن نجفوند» از پیشکسوتان رسانه و مدیرمسئول روزنامه « یادگار امروز» در این زمینه گفت: من رأی می دهم تا مدیریت سیاسی قوی در کشورم تشکیل شود و براساس آن چرخش نخبگان در آن صورت گیرد.
وی اظهار کرد: من رأی میدهم به منظور افزایش توان کشورم در پاسخگویی به نیازهای نیروهای اجتماعی و تحولات اجتماعی در درون و افزایش قدرت سخت و نرم در خارج از مرزهای کشورم.
وی ادامه داد: من رای می دهم تا کسانی وارد عرصه قدرت شوند که بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی کشورم را حل نمایند.


« فاطمه حسینی» مدیر خبرگزاری مهر در لرستان نیز با تاکید بر حضور مردم پای صندوق های رأی، اظهار داشت: در جای‌جای شهر زمزمه انتخابات را می‌توان شنید، از تاکسی و اتوبوس گرفته تا صف نانوایی و اماکن عمومی سخن از حضور و انتخاب است.
وی گفت: هر چه به ۱۱ اسفندماه نزدیک می‌شویم، تب‌وتاب انتخابات در لرستان افزایش می‌یابد تا این شور و اشتیاق نویدبخش مشارکت گسترده مردم در انتخابات حماسی باشد.
مدیر خبرگزاری مهر در لرستان، افزود: انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای مردم، حس و حال دیگری دارد، حس و حالی از جنس پیوند قطره‌های رأی در مسیر «ما» شدن همه «من» ها! مردم رأی می‌دهند تا ایرانی آبادتر داشته باشیم، تا دشمن شاد نشویم.
وی اظهار کرد: مردم لرستان مانند همیشه آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند، اگر چه مردم از برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی ناراحت و گله‌مند هستند؛ اما این ناراحتی با ناامیدی فرق دارد، می‌آیند و در انتخابات ۱۱ اسفندماه حماسه‌سازی می‌کنند.
مدیرخبرگزاری مهر در لرستان تصریح کرد: امروز آنچه حائز اهمیت است بحث حضور و مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات و انتخاب ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده خبرگان رهبری در لرستان، نیازمند حضور و انتخاب آگاهانه مردم است.

« رضا حبیبی» از پیشکسوتان رسانه و مدیرمسئول هفته نامه افلاکستان نیز در این زمینه گفت: من در انتخابات شرکت می کنم، تا ادا کنم دینی را که خون های پاک شهدای سرزمینم بر گردن من نهاده اند؛ تا حفظ شود شرف و استقلال و آزادی این مرز و بوم و رنج ها و جان ها و زخم های بسیاری بی پاسخ نماند.
وی اظهار کرد: من رأی می دهم تا حداقل خدمتی باشد برای نسل های آینده ی سرزمینم به پاس حفظ آرمان های با ارزش انسانی .

« الهام بابایی» خبرنگار باسابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در لرستان نیز گفت: من رای می دهم چون هستم و حق دارم که تصمیم گیرنده باشم، من هم به شرایط اقتصادی اعتراض دارم و خواستار بهبود وضعیت هستم ، اما رای ندادن و عدم شرکت در انتخابات به معنای تداوم نارضایتی و وضع موجود است پس باید با حضور حداکثری پای صندوق های رای، همه برای بهبود وضعیت و انتخاب اصلح گلم برداریم، همانطور که در هر خانواده ای نارضایتی و تفاوت دیدگاه وجود دارد اما اعضای خانواده در نهایت دوستدار و حامی یکدیگر هستند.
وی اظهار کرد: در کشور ایران نیز هرکس با هر نگرش اجتماعی و سیاسی در آخر کشورش را دوست دارد و نباید اجازه بدهیم دعوا و حتی اختلافات خانوادگی به فرصتی برای بهره برداری دشمنان تبدیل شود، امروز همانهایی عدم شرکت در انتخابات را تبلیغ می کنند و خود را نگران و دوستدار مردم ایران نشان می دهند که یا خواستار شدیدترین تحریم های اقتصادی علیه همین مردم شده و یا خود آنها تحریم ها را اعمال کرده اند،بنابراین نباید اشک تمساح دشمنان را برای ایران باور کرد چراکه هیچکس به اندازه خود ما برای کشورمان و ملتمان دلسوزتر و آگاهتر نیست‌.


« ابراهیم شریفی» سردبیر خبرگزاری ایسنا لرستان نیز در این خصوص گفت: من رأی می‌دهم چرا که حق انتخابم را به دیگران نمی‌دهم، انتخابات تحول ایجاد می‌کند و مشارکت موجب قدرت ملی و امنیت در کشور می‌شود.
وی اظهارکرد: یازدهم اسفند ما می‌آییم چون انتخابات، بیعت مجدد با اسلام، قرآن و رهبری بوده و مشارکت در آن وظیفه‌ای ملی و دینی است.
وی ادامه داد: همه می‎‌آییم چرا که انتخابات مظهر همبستگی حکومت و ملت است و حق انتخابمان را به دیگران نمی‌دهیم. همه می‌آییم تا با افزایش مشارکت علاوه بر بهره‌گیری از حق خود در انتخاب حاکم، پایه‌ها و ارکان نظام را تثبیت کرده و تحکیم می‌بخشیم.
شریفی تصریح کرد: من رأی می‌دهم چون قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در همبستگی بین ملت و حکومت است و مردم با حضور در پای صندوق های رای به دشمن نشان خواهند داد که با گذشت ۴۵سال همچنان راست قامت و جاودانه‌اند.


« نسرین صفربیرانوند» خبرنگار باسابقه خبرگزاری فارس لرستان نیز در این زمینه گفت: من رأی می دهم، زیرا رأی دادن سرنوشت ۴ سال نه تنها شهر و استان بلکه کشور را هم رقم می‌زند.
وی اظهار کرد :وقتی ما به نمایندگان کارآمد رای بدهیم، قطعا با وضع قوانین مناسب فضا را برای توسعه استان و کشور فراهم کرده‌ایم.

« رضا محمد میرزایی» مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان نیز در این زمینه گفت: مشارکت در انتخابات یک وظیفه است و من رأی می‌دهم چون به سرنوشت کشورم علاقه دارم.
وی ادامه داد: همه پای صندوق های رای می‌آییم و در کنار هم رای می‌دهیم و برای آینده روشن کشور تصمیم می‌گیریم.
وی ادامه داد: شرکت در انتخابات یک واجب شرعی و ملی بوده و هر مرد و زن غیرتمندی که به این آب و خاک علاقه دارد و خود را ایرانی می‌داند، این تکلیف را بر دوش دارد که از نظام حمایت کند و یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها نیز شرکت در انتخابات است.

« امین پارسا» از خبرنگاران باسابقه و مدیرمسئول پایگاه خبری کلام پارسا نیز در این زمینه گفت: من رأی میدهم تا برگه رای من در سبد آرای دشمن نیفتد.
وی ادامه داد: من رای میدهم تا حسرت انتخاب افراد ناکارآمد را نخورم.

« سمیرا حسن زاده» عضو خانه مطبوعات و مدیرمسئول هفته نامه اقتدار لرستان نیز در این زمینه گفت: من رای می دهم زیرا در کشور ما، امروز بحث انتخابات مهمترین موضوع کشور است و دشمن به هر نحوی میخواهد جلوی مشارکت عظیم و قدرتمند مردم را بگیرد.
وی اظهار کرد: من رأی می دهم زیرا داشتن یک مجلس با پشتوانه قوی مردمی، ضامن حرکت کشورم بسوی آبادانی، توسعه و ترقی است.

« علی حسینی» عضو خانه مطبوعات و مدیرمسئول هفته نامه نسیم هنام نیز در این زمینه گفت: من رأی می دهم تا نمایندگان صالح را انتخاب کنم،نمایندگانی که زبان واقعی مردم و مدافع حقوق مردم باشند.
وی ادامه داد: من رأی می دهم تا جمهوریت نظام و خط سرخ شهدا، امنیت و یکپارچگی کشور تضمین شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.