×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 30 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

وی اظهار داشت : در راستای اجرایی شدن طرح کاهش جمعیت کیفری ، در سازمان زندان ها اقدامات مؤثری صورت پذیرفته که در سال جاری نیز این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد .
عضو شورای قضایی استان ؛ نقش مجلس شورای اسلامی در حمایت از برنامه های دستگاه قضا را غیرقابل انکار توصیف کرد و حضور نمایندگان مردم در زندانها را مقدمه شناخت بیشتر ایشان از این مجموعه ها و در نتیجه تلاش برای حل مسائل و مشکلات زندانیان و خانواده های آنان ارزیابی کرد .
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زندانهای استان خاطرنشان کرد : علی رغم همه سختیها و مصائبی که با آن مواجه هستیم ولی با حضور جهادی همکاران در زندانها ، تاکنون برنامه ها و سیاستهای کلان سازمان با جدیت و بشکلی قابل قبول اجرای شده است .

سیاست حبس زدایی یک برنامه ی مهم با آثار اجتماعی مثبت است
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم اجرای برنامه حبس زدایی ؛ تصریح کرد : از طرق مختلف تلاش خواهیم کرد این سیاست به شکلی مطلوب اجرایی شود چرا که ضریب امنیت جامعه را ارتقاء خواهد بخشید .
حجت الاسلام مبلغی افزود : زندانبانی کاری بسیار سخت و دشوار بوده و از آنجا که در مسیر اصلاح و تربیت مجرمین حرکت می کند لذا در عمل شباهت فراوانی به عمل هدایتگرانه پیامبران و امامان داشته و از این حیث قابل ستودن است .
وی اظهار داشت : از آنجا که زندانبانی مواجهه با انسانهایی است که دچار گرفتاری شده اند لذا ضروری است بعد تربیتی در زندانها از طریق بکارگیری ظرفیتهای مختلف تقویت شود .
حجت الاسلام مبلغی توسعه آموزش را امری ضروری عنوان کرد و تصریح کرد : آموزش نقشی حیاتی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد و از این حیث نیز ، نیازمند حضور جدی همه دستگاههای ذیربط هستیم .
وی ابراز امیدواری کرد برنامه های فرهنگی زندانها در نهایت به تغییر رفتار زندانیان و بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه منتهی گردد .
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام ضرورت احداث بازداشتگاه این شهرستان بیان داشت : با توجه به بعد فاصله از مرکز استان و وجود مشکلات فراوان خانواده زندانیان به منظور پیگیری امور قضایی مددجویان خود و لزوم حفظ کرامت ایشان و کاهش آسیبهای اجتماعی متعدد ، خواستار تسریع در بهره برداری از این پروژه شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.