×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سمیرا حسن زاده مقدم

به گزارش اقتدار لرستان ، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری افزود: در سال ۱۴۰۱ دادگستری استان دارای۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده مسن بوده است که با کاهش ۲۳ درصدی این رقم به ۱۲ هزار و ۵۰۶ فقره در سال ۴۰۲۱ کاهش پیدا کرد است .

وی با اشاره به اینکه سیاست قوه قضاییه در جهت اصلاح مجرمین و کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از آسیب‌هایی که مجازات حبس دارند اظهار کرد : در این خصوص در سال ۱۴۰۱، ۱۱ درصد و در سال گذشته ۲۳ درصد از پرونده ها از مجازات جایگزین حبس استفاده شد که به معنای کاهش جمعیت کیفری و نگاه آسیب شناسی برای اصلاح مجرم بوده است .

رئیس کل دادگستری استان لرستان اظهار کرد: دادرسی الکترونیکی در سال ۱۴۰۱، ۸۰ بوده است که در سال گذشته این رقم به ۸۳ درصد رسیده است و دادرسی الکترونیکی به معنای استفاده از فناوری نوین جهت رسیدگی به دادرسی بدون نیاز اعزام مجرم به دادگاه است.

شهواری بیان کرد: در پایان سال گذشته با تلاش همکاران در دادگستری استان میزان رضایتمندی مردم به ۸۵ درصد رسیده است.

وی به جلوگیری از تغییر کاربری ۱۰۷ هکتار اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع احکام قطعی این زمین ها اجرا شده است.

وی عنوان کرد :با اقدامات پیشگیرانه برایتغییر کاربری اراضی نباید اجازه بدهیم سودجویان از تغییر اراضی سو استفاده نمایند.

وی بیان کرد : در سال گذشته جهت گذشت و تحکیم وحدت و شناسایی افرادی که امکان عفو داشته‌اند ۹۲ نفر از محکومین دادگاه از مجازات رهایی پیدا کردنداند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد : در شعب حل اختلاف یک هزار و ۴۰۳ پرونده منجر به سازش شده است که ۴۶۳ نفر زندانی با تلاش ستاد صبر و صلح یاران آزاد شده‌اند و ۱۹ پرونده قتل عمد گذشت حاصل شده است .

شهواری گفت: گذشت در تصادفات ۸۵ درصد می باشد که ۱۵ درصد مابقی به خاطر فوتی و یا موارد بیمه و مشکل کروکی بوده است.

خبر:سمیرا حسن زاده
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.