×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
سمیرا حسن زاده مقدم

به گزارش اقتدار لرستان ،عزیزانی که بدون چشم داشت مالی تمام تلاش خود را برای باز گردان لبخند زیبایی بر لبان شکری مردم عزیزمان انجام میدهند و به درستی مفهوم شعر سعدی “چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار” را به تصویر می کشاند و چه خوشایند است که بر دستان این عزیزان بوسه زد و تمام قد به آنها ادای احترام کرد .

با این وجود موسسه مرهم با هماهنگی مجمع خیرین سلامت استان لرستان با حضور ۶۰ پزشک و جراح متخصص و فوق تخصص کشور به منظور جراحی رایگان بیماران شکاف لب در قالب سی و سومین سفر به مناطق کم برخوردار جهت جراحی حدود ۳۰۰نفر از بیماران از ۲۵خرداد ماه تا ۲۸ خرداد ماه حضور پیدا می کنند.

لَب‌شِکَری یا لَبِ شکافته، یکی از نواقص زایشی فرگشت بدن است در این حالت بخشی از لب نوزاد بازمی‌ماند و گوشت آن رشد کافی نداشته‌است این بیماری یکی از متداول‌ترین اختلال‌های ذاتی و ارثی وابسته به کروموزوم ایکس است و  تقریباً از هر ۷۰۰ تولد یک نفر مبتلا به لب‌شکری یا شکاف کام می‌شود. در پیدایش شکافهای دهانی عوامل ارثی و محیطی دخیل هستند که شدت و مدت عمل فاکتورهای محیطی مهمتر از نوع بخصوصی از آنها است. عوامل محیطی مثل تماس با مواد سمی از جمله مصرف الکل و کوکائین در حاملگی و سندرم‌های ژنتیکی در پیدایش شکاف دخیل هستند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لرستان با اشاره به اینکه تیم جراحی از ۲۵ خرداد ماه تا ۲۸ خرداد ماه در استان حضور دارند،بیان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۲۵۰ نفر در سایت ثبت نام کردند که از این تعداد براساس غربالگری صورت گرفته تا به امروز ۳۰۰ نفر شناسایی شده است.

کاظم مرادی فرد افزود: زیرساخت‌های لازم برای میزبانی لرستان از سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم فراهم شده و ۶۰ نفر از جراحان مجرب پزشکی از تیم مرهم به استان سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: بیش از دو ماه است که زیرساخت‌های لازم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان فراهم شده و بیمارستان شهدای عشایر تجهیز کامل گردیده که آماده مهیا برای این رویداد ملی است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لرستان بیان کرد : هدف اولیه ما جراحی و مداوای بیماران خواهد بود و در ادامه هدف ما یک سرمایه اجتماعی است که باید به عنوان سفیران حوزه سلامت میزبان خوبی باشیم.

وی یادآور شد: تیم موسسه ملی مرهم از سال ۷۷ شکل گرفته و ۶۱۰ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص عضو آن هستند و تا به امروز ۴۲ هزار نفر را به صورت رایگان ویزیت و ۷ هزار نفر را جراحی کرده‌اند.

مرادی فر افزود این بیماران میتوانند جهت دریافت خدمات با ارسال عکس و مشخصات خود به شماره ۰۹۰۰۳۴۰۸۶۳۶ در واتساپ از این طرح خدا پسندانه بهره مند شوند .

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان در این راستا گفت : ۳ هزار و ۲۵۰ نفر برای جراحی شکاف لب تا کنون ثبت نام کرده‌اند که در سی و سومین سفر ملی موسسه مرهم به استان لرستان خواهند آمد

دکتر بهروز عزت‌پور اظهار کرد:علاوه بر کار درمانی بیماران شکاف لب که طی روزهای ۲۵خرداد ماه تا ۲۸ خرداد ماه ادامه خواهد داشت،چند پروژه جانبی هم با همکاری متخصصین ارتوپد و طب فیزیکی موسسه ملی مرهم راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های جانبی راه اندازی درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در بیمارستان عشایر است که۲۰۰ نفر از افراد دارای ناراحتی ستون فقرات و ناراحتی کمر توسط متخصصین ویزیت خواهند شد و در این زمینه جامعه هدف ما پارکبانان شهرداری، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های جانبی،برگزاری کارگاه علمی آموزشی پیشگیری از دیسک کمر توسط متخصصین موسسه ملی مرهم خواهد بود که این کارگاه در سالن ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی صورت خواهد گرفت و آخرین دستاوردهای علمی انجام می‌شود.

دکتر عزت‌پور خاطرنشان کرد: سه رسالت مجمع خیرین سلامت،ورود و کمک به بخش عمرانی حوزه سلامت،تامین تجهیزات پزشکی و مددکاری و حمایت از بیماران خواهد بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.