×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 16 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اقتدار لرستان ،سرپرست شهرداری ویسیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهرداری ویسیان از سال ۸۱ تاسیس شده و طرح هادی در سال ۸۶ به تصویب رسیده است و این طرح باید قاعدتاً ۱۰ سال اجرا و به طرح جامع تبدیل می‌شد.

وی تصریح کرد :متاسفانه مشکلات موجود بین شهرداری و شورای شهر باعث شد این طرح که می بایست بعد از ۱۰ سال در سال ۹۶ به طرح جامع پیشنهاد شود که اکنون این طرح اجرایی نشده است .

مرادی نسب با اشاره به اینکه مشاور گرفته‌ایم که در مسکن و شهرسازی این طرح اجرا شود ادامه داد: با شورای شهر جلسه داشته‌ایم طرح جامع اجرا شود و کاربری های ورزشی ، فضای سبزو … پیشنهاد داده شود و کاربردهای اضافی مانند فرهنگی و گردشگری که زیاد است به تجاری و مسکونی تغییر پیدا کند و مغایرت کاربری های طرح هادی با وضع موجود را اصلاح کردیم .

وی با اشاره به عدم وجود فضای سبز در این شهر گفت: زمینی برای فضای سبز روبروی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که مالکان آن آقایان احمدی هستند و چند سالیست به علت اینکه بدون هماهنگی با برادر خود بخشی از را به بخشداری تحویل داده است که فضای سبز ایجاد شود اما اکنون به خاطر عدم رضایت برادر خود با مشکل مواجه شده و به مرحله شکایت رسیده است.

وی اظهار کرد :کل ملک ۶هزار متر است که بخاطر مشکلات مالکان از سال ۸۶ تاکنون موفق نشده‌اند که این مشکل را حل نمایند.

مرادی نسب عنوان کرد: زمینی با کاربری ۵ هزار متر با کاربری فضای سبز جنب شهرداری وجود دارد که شهرداری اعتباری برای خرید این ملک از بخش خصوصی را ندارد .
سرپرست شهرداری ویسیان اظهار کرد: تنها بوستان این شهر بوستان شهید سلیمانی است که ۷ هزار متر دارد و اهدایی بخش خصوصی می‌باشد که قابلیت چندانی برای استفاده همشهریان ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری درآمد پایداری ندارد و درآمد بخش ساخت و ساز ساختمان در ویسیان کم می‌باشد عنوان کرد: عوارض مغازه و واحدهای تجاری به خاطر فروش کم به شهرداری نیز بسیار کم می‌باشد.

سرپرست شهرداری با اشاره به اینکه دو کارخانه الکل سازی و دو کارخانه سرکه سازی در این شهر وجود دارد گفت: این کارخانه‌ها عوارض خود را به خزانه مرکزی واریز می‌نماید.
وی با اشاره به اینکه جمعیت شهر ویسیان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر می‌باشد بیان کرد :اداره مالیات بر اساس جمعیت شهرداری ویسیان ارزش افزوده بسیار پایینی را به شهرداری ویسیان پرداخت می‌نماید.

مرادی نسب تنها درآمد پایدار شهرداری ویسیان را کارخانه آسفالت و شن و ماسه دانست و گفت: این کارخانه‌ها با قراردادی ۳ساله به بخش خصوصی داده شده است که بخش خصوصی به خاطر نداشتن معدن و نقض قرارداد تاکنون اجاره‌ای به شهرداری ویسیان پرداخت نکرده است .

مرادی نسب بزرگترین مشکل شهرداری را نداشتن درآمد پایدار دانست و عنوان کرد : اکنون توانسته‌ایم با پیگیری‌های قضایی کارخانه آسفالت را از بند پیمانکار آزاد کنیم و کارخانه شن و ماسه برای تجدید نظر و گرفتن رای تخلیه رفته است و منتظریم دادگاه در ماه‌های آینده رای نهایی را صادر نماید و با راه اندازی این کارخانه ها مشکل را حل نمایم .

وی عنوان کرد: حقوق کارکنان ۸ ماه معوق افتاده بود که توانستیم از ۸ ماه حقوق معوق را به ۴ ماه برسانیم و البته حقوق کارکنان شرکتی به دو ماه معوق رسیده است .
وی عنوان کرد :کامیون ۶ تنی از سازمان شهرداری خریداری و در حال تحویل هستیم که با نصب تانکر برای شست شوی سطل زباله، آبیاری درختان و …استفاده نماییم .
مرادی نسب بیان کرد: تعمیرات جزئی ماشین آلات شهرداری از جمله مزدا دو کابینه، ماشین زباله، تراکتور و … انجام شده است.

سرپرست شهرداری ویسیان با اشاره به اینکه اعتباری برای ساخت زائرسرا در اختیار شهرداری قرار گرفته است گفت : این زائرسرا به متراژ ۱۴۷ متر در دو طبقه در نظر گرفته شده که زمین آن آماده است و فقط منتظر تاییدیه فرمانداری هستیم که ساخت و ساز این زائرسرا با اعتباری ۸ میلیارد تومان انجام شود.

وی عنوان کرد :با قراردادی که با سازمان پسماند شهرداری خرم آباد بسته‌ایم سایت زباله را تغییر داده‌ایم و زباله‌ها به شهر خرم آباد برای دفع اصولی تر انتقال پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: آخرین آسفالت شهر ویسیان سال ۹۵ بوده است که روکش آسفالت آن انجام شده و از آن سال تاکنون لکه‌گیری‌های خیلی جزئی انجام شده است و متاسفانه کندوکاریهای اداره شرکت گاز و برق به مشکل جدی برای وضعیت بد آسفالت تبدیل شده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.