×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرج الله مرادی


در جلسه کار گروه اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال لرستان که ۲۵ دی ماه سال ۱۴۰۱ در محل استانداری لرستان بر گزار شد توسط ۴خبر گزاری حاضر در جلسه خبری مبنی بر اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۸ هزار و ۱۱ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده منتشر گردید که بسی خوشحال کننده ومسرت بخش بود .
خبر گزاری رسمی کشور یعنی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا )این خبر را از قول مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان منتشر کرده وافزوده علی جهانی اظهار داشت : سامانه رصد جهت جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار در کشور ایجاد شده واطلاعات این سامانه صرفا توسط دستگاه های اجرایی استان ثبت می شود
علی جهانی افزوده:بیشترین درصد ثبت اشتغال در سامانه رصد استان لرستان مربوط به شهرستان های دلفان، سلسله و کوهدشت بوده و بر اساس نتایج عملکرد دستگاه‌های استان، بنیاد برکت، اتاق اصناف و کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای بیشترین تعداد ثبت اشتغال هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان که گویا سخت نگران تبعات بیکار در استان بوده وخیال دارد با افزایش آمارخلاف واقع آن را رفع کند ادامه می دهد که ایجاد اشتغال یکی از مهمترین چالش‌های امروز لرستان است و باید با همت بیشتر و تلاش شبانه روزی همه نهادهای دولتی و مردمی پیگیری شود.
خبر گزاریهای ایسنا ،مهر وفارس که در کنارخبر نگار ایرنا در جلسه حضورداشته اند این خبر را با کاهش بیش از یکهزار شغل کمتراز قول معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان منتشر کرده اند!
دوگانگی آمار منتشره با اختلاف یکهزارمورد ایجاد اشتغال ازیک خبر توسط ۴ خبرگزاری حاضر در جلسه ازقول دو مقام مسوول استان متاسفانه نا امید کننده است و این موضوع را در اذهان عموم قوت می بخشد که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در تلاش است تا با آمار سازی های خلاف حقیقت ناکار آمدی برخی از مدیران مربوط به حوزه ایجاد اشتغال در استان را لاپوشانی کند یا به قولی خدای نکرده از پشت بر مردم این استان خنجر زند !
این گمانه زنی زمانی به اوج خود می رسد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان آمار اعلام شده را بجای ۲۸ هزارشغل ایجادی ثبت شده در سامانه رصد را ۲۷ هزار بیان می دارد و از عدم تحقق ۵/۱۶درصد از ۱۵۰ واحد اشتغال آفرین مرکز استان خبرمی دهد وبا ایجاد تردید در صحت آمارثبت شده در سامانه رصد ضرورت راستی آزمایی را قطعی و حتمی بر می شمارد.
هیچ کسی نمی تواند منکر این واقعیت باشد که لرستان عزیز طی ۴دهه گذشته قربانی آمارسازی مدیرانی نالایق وسفارشی شده که با آمارهای خلاف واقع خود امروزه پدیده محرومیت را برای مردم شریف این دیاربه میراث گذاشته وآن را تبدیل به استانی مهاجرخیز کرده اند!
حال با نگاه خوش بینانه عرضه می داریم که اگر آماراعلام شده توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان صادق باشد یقینا برای مردم استان به ویژه جوانان بیکار این سر زمین که در تب تبعات ناگوارناشی بیکاری می سوزند خبری نوید بخش و امید آفرین است چرا که به خیل عظیم بیکاران استان مژده می دهد مدیریت عالی لرستان همچنان که طی ۹ ماهه گذشته موفق به ایجاد اشتغال بیش از ۲۸هزار نفر گردیده یقینان در آینده هم شتابان ترازگذشته بااقتدار وبکار گیری نبوغ و فن اشتغال آفرینی تجربه شده قادر خواهد بود که در راستای رفع مشکل بیکاری درلرستان گام های بلند تری را بردارد و موجب تحول شگرف دراستان گردد و به مردم امیدواری دهد سیستم مدیرتی که ۹ ماه موفق شده ۲۸ هزارو۱۱ شغل را ایجاد کند بی تردید در آینده هم می تواند در لرستان کاری کند کارستان تا آنجا که هریک از جوانان بیکار استان در این کارستان سهمی به اندازه میزان دانش ،تجربه کاری ،تحصیلات و حرفه آموزی خود داشته باشند .
واما اگر خدای نکرده آمار بیان شده جناب مدیرکل کاذب و صرفا درراستای عوام فریبی بیان شده باشدعین پاشیدن بنزینی است که بر آتش شعله وری ریخته می شود که در حال حاضر جسم و روح جوانان بیکار لرستانی می سوزاند و بی تردید تبعاتی همچون نا امیدی ،عدم اعتماد به دولت و مسوولین ،دلخوری از نظام و هزار درد بی درمان دیگر را در پی خواهد داشت !
بلاشک برای دلجویی مردم از پیامد های ناشی چنین آمار های خلاف حقیقت استاندار زیویار به عنوان مدیریت ارشد استان باید جوابگو بی احترامی و ساده انگاری مردم لرستان باشند.
بهر حال فعلا سکوت پیشه می سازیم خود و به کندکاش تحقیق در مورد صحت این آمار می پردازیم نتیجه حاصله را با نتیجه راستی آزمایی وعده داده شده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان قیاس می خواهیم کرد تا حقیقت روشن گرددآنگاه یا دعا گو خواهیم بود ویا فریاد گر.

به قلم:فرج الله مرادی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.