×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمیرا حسن زاده

به گزارش اقتدار لرستان ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان در مراسم روز آتش نشان گفت : درخواست سال گذشته کارکنان آتش نشانی خریداری نردبان بود که با مساعدت استاندار و پیگیری های شهرداری خرم آباد این مهم صورت گرفت.

مهدی پازوکی افزود : به سازمان بحران کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی را انتقال داده ایم که بتوانیم در حد مقدورات این تجهیزات را تکمیل نمایم .

وی بیان کرد : آتش نشانان با گذشتن از جان خود به داد مردم می شتابند و این به معنی ایثار و از خود گذشتگی آنها می باشد .

پازوکی با اشاره به اینکه سازمان هوا شناسی سالی پر باران را پیش بینی کرده است گفت : بر این اساس مهر ماه پر بارانی را شاهد خواهیم بود که امیدواریم شهردار محترم تمهیدات لازم برای اینکه شهر در امان باشد در نظر بگیرد

وی تصریح کرد : شهروندان حداکثر رعایت را انجام بدهند تا از این نعمت بهره مند شوند و آسیبی به کسی وارد نشود .

از نظر امکانات و تجهیزات ،آتش نشانی خیلی ضعیف است

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز گفت : یکی از مجموعه ها که در سایه شهرداری‌ کار می کند و کمتر دیده شده قشر آتش نشان است و همیشه پای کار بودند و برای نجات جان و مال مردم تلاش کردند .

کرم نعمتی افزود : امیدواریم توفیقی حاصل بشود که بتوانیم گوشه ای از زحمات آتش نشانان را جبران کنیم .

وی با اشاره به اینکه در روز آتش نشان قصد داشته ایم لحظات مفرح را ایجاد کنیم بیان کرد : از شهرداری خرم آباد انتظار داریم که حتما توجه ویژه ای به کارکنان آتش نشانی داشته باشد.

نعمتی با اشاره به اینکه از نظر امکانات و تجهیزات آتش نشانی خیلی ضعیف هستیم ادامه داد : از مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان توقع داریم که این مهم را پیگیری نمایند تا اگر اتفاقی برای همشهریان افتاد بتوانیم جوابگوی جان و مال مردم باشیم .

رئیس شورای شهر خرم آباد بیان کرد : نردبان برای سازمان آتش نشانی تهیه شده که بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان ارزش دارد که با پیگیری شهرداری این مهم اتفاق افتاده است.

کسالت سازمانی در هیچ مجموعه ای شایسته نیست

شهردار خرم آباد به فرموده امیر المومنین علی(ع) اشاره نمود و گفت :امیر المومنین در حکمتی خطاب به جابر بن حنان گفت: نعمت های خدا زیاد هستند و یکی از این نعمت ها فرصت خدمت گزاری است .

داریوش بارانی بیرانوند افزود :اگر قدر نعمت را بدانیم بقیه نعمت ها استوار خواهد بود و اگر قدر این نعمت را ندانیم خداوند بقیه نعمت ها را از ما خواهد گرفت .

وی بیان کرد: شهرداری ها جای خدمت خالصانه و مخلصانه هستند و ما باید قدر نعمت خدمت گزاری نجابت و صبوری مردم را بدانیم .

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه کسالت سازمانی در هیچ مجموعه ای شایسته نیست تصریح کرد: کسالت سازمانی در مجموعه شهرداری که حوزه عمرانی ، اجرایی و عملیاتی زیادی دارند اصلا شایسته نیست و در سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی که دقیقه و ثانیه با جان و مال مردم گره خوردند تنبلی در سازمان یه خسارت مضاعف هست .

شهردار خرم آباد ادامه داد :توصیه اکید میکنم که کارکنان به دانش متوصل باشند و آمادگی سازمانی خود را حفظ کنند .

وی بیان کرد : سازمان آتش نشانی خرم آباد سه ماه خسته کنند در حوزه امداد نجات و اطفای حرق در سطح استان را داشته است که امیدواریم مشکلات حوزه معیشتی و کاری این زحمت کشان را حل نمایم .

آموزش آتش نشان داوطلب در پیشبرد فرهنگ ایمنی تاثیر بسزایی دارد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد با اشاره به چالش اصلی آتش نشانان در اطفائ حریق ساختمان های چند طبقه مقابله با حریق بوده است گفت : اکنون با وجود خرید نردبان ساختمان های هشت طبقه قابل دسترسی است و عملیات اطفائ حریق و نجات در آن صورت میگیرد.

میرزایی افزود : در بحث اداری سازمان که ۱۸۱ اخطاریه ایمنی در سه مرحله برای اماکن تجاری ، ایمنی و درمانی صادر شده است.

وی تصریح کرد : نامه های وارده جهت اخذ پروانه و پایان کار صادر شده که ۹۸۵ مورد که ۵۲۵مورد برای اخذ پروانه و ۴۶۰ مورد جهت اخذ پایان کار بوده .

میرزایی عنوان کرد : در نیمه دوم سال گذشته در بحث آموزش و پیشگیری سازمان ۵ هزار و ۲۲ ساعت آموزش و در نیمه اول سال جاری یک هزار و ۶۱۶ نفر آموزش شهروندی در مدارس ، ادارات و مراکز درمانی انجام شد .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد به آموزش آتش نشان داوطلب اشاره نمود و افزود : اجرای این مهم در پیشبرد فرهنگ ایمنی در خرم آباد تاثیر بسزایی دارد .

وی عنوان کرد : افتتاح سالن نمازخانه ، ایجاد باشگاه بدنسازی در ایستگاه چهار، اعزام چند دستگاه خودرو در بحث حریق مزارع به بیرانشهر ، دوره ،معمولان و ..، اعزام چند دستگاه حریق به دورود از اقدامات این سازمان بوده است .

انتهای خبر./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.