×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمیرا حسن زاده مقدم

 

حجت اله احمدی پور رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت : جامعه فنی و مهندسی باید به سمت و سویی برود که از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده نماید.

حجت الله احمدی پور با اشاره به اینکه در شهرداری‌ها با معضل نیروی کار ماهر مواجه هستیم افزود: در قسمت‌های فنی گاها یک فردی در جایی قرار دارد که علم این کار را ندارد و شاید رشته تحصیلی آن فرد باشد ولی به صورت عملی کار نکرده است و تجربه کافی را ندارد.

وی تصریح کرد: موفق‌ترین نیروها افرادی هستند که تجارب ارزنده‌ای در راستای رشته تحصیلی خود به دست آورده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد با توجه به اینکه دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای با سایر دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها متفاوت هستند بیان کرد : دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای علم و تجربه را با هم می‌آموزند .

احمدی‌پور با اشاره به اینکه از صفر تا صد در دانشگاه فنی حرفه‌ای به صورت عملی یادگیری صورت می‌گیرد گفت : دانشجویانی که فارغ التحصیل دانشگاه‌های غیر فنی حرفه‌ای هستند می‌توانند به صورت تئوری مسائل را ارائه نمایند اما دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای علاوه بر تئوری به صورت عملی نیز ورود پیدا می کنند.

ارتباط بین دانشگاه فنی حرفه‌ای و مرکز پژوهش باید تنگاتنگ باشد

 رئیس مرکز سازمان پژوهش و مطالعات شهری شهرداری خرم آباد نیز با اشاره به اینکه این جلسه با محوریت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی تشکیل شده است گفت: بیشترین مبحثی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بحث ارتباط پژوهش با دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌باشد.

یونس امرایی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای قابلیت بیشتری در بحث پژوهش دارد چرا که دانشجویان این دانشگاه به صورت عملیاتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان فنی و حرفه‌ای از دبیرستان تا دانشگاه کارها را به صورت علمی انجام می‌دهند تصریح کرد: هیچ دانشگاهی با این کیفیت نداریم که اینگونه به مسائل به صورت علمی و عملی ورود پیدا کند.

وی بیان کرد: ما در تمام امورات زندگی شهری ،اداری و مدیریتی به دنبال عمل در کار هستیم زیرا گفتنی و نوشتاری زیاد است اما چیزی که ثمر بخش است کار عملی می‌باشد.

رئیس سازمان پژوهش و مطالعات شهری شهرداری خرم آباد ادامه داد :خداوند تکلیفی که به ما داده است عمل در کارها است و من احساس می‌کنم بحث عملیاتی شدن کارها در این دانشگاه رونق دارد.

امرائی ادامه داد: ما در بحث مدیریت شهری نیاز به عمل داریم و برای انجام پروژه‌ها و سایر کارها باید از این ظرفیت استفاده نماییم و ارتباط بین دانشگاه فنی حرفه‌ای و مرکز پژوهش باید تنگاتنگ باشد.

وی با اشاره به اینکه قرار است رو به جلو حرکت نماییم و کارهای نو انجام بدهیم اظهار کرد: از کارهای سنتی باید خارج شویم که لازمه آن مطالعات و پژوهش می باشد.

 رویکرد فعلی اعضای شورای شهر نگاه علمی و خلاقانه به

 بحث مدیریت شهری می‌باشد

دبیر کمیسیون توسعه عمران، طرح‌ریزی و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این جلسه گفت : رویکرد فعلی اعضای شورای شهر نگاه علمی و خلاقانه به بحث مدیریت شهری می‌باشد.

محمد فتحی بیرانوند افزود: با انتخاب یونس امرائی به عنوان رئیس سازمان پژوهش و مطالعات شهری شهرداری خرم آباد تلاش زیادی کرده ایم که این نگاه را احیا کنیم و در آینده منتظرم خبرهای خوبی در بحث تحول و رویکرد علمی در مسائل شهری باشیم.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلفی را تشکیل داده‌ایم تصریح کرد : بر اساس رشته تخصصی اساتید و دانشجویان و همچنین علاقمندی که دارند از وجود آنها استفاده می‌کنیم .

فتحی بیرانوند بیان کرد: امروز در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران جمع شده‌ایم زیرا خانم‌ها نگاه ظریف‌تر و خلاق‌تری به مسائل دارند که امید می‌رود از این نگاه‌ها و دیدگاه‌ها در بحث مسائل شهری استفاده شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.