×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمیرا حسن زاده

 

محمد شریفی مقدم شهردار سابق شهر خرم آباد که اکنون بیش از یک سال است سکاندار شهرداری الشتر را در دست گرفته شهرداری است که وقتی نامی از آن برده می شود شرافتمندی ، دستپاکی ، دلسوزی و کارآمدی آن در ذهن ها تداعی می شود.

شهرداری ،که اینبار با انتخاب درست اعضای شورای شهر الشتر سکاندار مدیریت شهر می شود و مسیر توسعه و آبادانی را رغم می زند و با ایجاد فضای آرام و بدون حاشیه در کنار همکاران خود از هیچ تلاش و کوششی در آبادانی شهر دریغ نمی کنند.

البته مصداق این آبادانی را می تواند در پروژه های عمرانی ،خدمات شهری ،مبلمان شهری و … این شهر به درستی مشاهده کرد و مسیر توسعه و خدمتگزاری را در تار و پود این شهر دید .

شهردار الشتر در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اقتدار لرستان به پرداخت پاداش و عیدی تمام کارکنان این شهرداری اشاره کرد و گفت :همچنین امروز حقوق بهمن ماه تمام کارکنان پرداخت شده است .

محمد شریفی مقدم افزود:خوشبختانه با همکاری شورای شهر و شهرداری ،حقوق و مزایای معوقه نداریم و قبل از موعد مقرر حقوق کارکنان پرداخت می‌شود و امیدواریم تا قبل پایان سال حقوق اسفند ماه را نیز پرداخت نمایم و کارت های هدیه که به پیشنهاد شهرداری در شورای شهر مصوب شده است را نیز پرداخت نماییم.

وی تصریح کرد :تا به امروز بودجه شهرداری ۱۰ درصد مازاد تحقق پیدا کرده است که این مهم بعد از سالیان سال در شهرداری الشتر تحقق پیدا کرده است و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ تقریباً ۲ برابر بودجه سال گذشته بوده است که با همکاری شورای شهر اتفاقات خوبی در حوزه اداری مالی خواهد افتاد .

شریفی مقدم بیان کرد:از شهروندان خواهشمندم که عوارض را به موقع پرداخت نمایند و در حوزه زیباسازی ،خدمات شهری ،عمران و … نقش مهم و موثری داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه یک شهر خوب را قطعاً یک شهروند خوب رقم می‌زند بیان کرد: تقاضا داریم همانطور که همه شهروندان در سال‌های گذشته با پرداخت به موقع عوارض ،باعث رشد و شکوفایی شهر و پرداخت حقوق و مزایای معوق کارمندان شدند در سال آینده نیز به موقع عوارض خود را پرداخت نمایند .

در حوزه عمرانی اتفاقات خوبی افتاده است

شهردار الشتر با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی اتفاقات خوبی در سال جاری افتاده است گفت : بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری در کارهای عمرانی اعم از زیرسازی، آسفالت ،جدول کشی ،پیاده محور ،راه سازی و غیره هزینه شده است.

شریفی مقدم بیان کرد: یک لودر به ارزش ۳ میلیارد تومان از سازمان شهرداری و همیاری های کشور امسال تحویل شهرداری الشتر داده شده است.

یکی از مشکلات شهر الشتر وجود ساختمان های فرسوده است

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر الشتر وجود ساختمان های فرسوده است که در اوایل انقلاب ساخته شده است بیان کرد : یک ساختمان در انتهای زمین شهرداری در ۳طبقه و جمعا ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع با سازه اسکلت بتنی پیش بینی شده است .

وی بیان کرد : برآورد اولیه ساختمان اداری شهرداری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری است که امیدواریم ظرف مدت ۲ سال آینده به بهره برداری برسد که اگر این اتفاق حاصل شود تا ۵۰ سال آینده جوابگوی شهرداری خواهد بود.

شهردار الشتر با اشاره به اینکه پارک شهید استویی در هسته مرکزی شهر همواره مورد نقد همشهریان بوده است افزود:کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی انجام گرفته و فاز اول که خاکبرداری و تسطیح خاک بوده به اتمام رسیده و تجهیز کارگاه در حال انجام است که ظرف ۳ماه آینده فاز دوم نیز به اتمام می رسد .

شریفی با بیان اینکه اعتبار برآورد شده برای کل پارک شهید استویی ۳ میلیارد تومان می‌باشد عنوان کرد :این پارک در ۴ فاز طراحی شده است که هر فاز حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می برد.

شریفی مقدم به میدان ولایت اشاره کرد و افزود: این میدان یکی از کارهای عمرانی است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و یک المان در شأن و منزلت مردم شهر طراحی شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد :در راستای کنگره ۶ هزار و ۵۴۴ شهید انقلاب یکی از مصوبات ،تندیس شهید حجت الاسلام مبشر بوده که در ابتدای بلوار مبشر ساخت و به بهره‌برداری رسیده است .

شریفی مقدم با اشاره به اینکه بلوار شهید مبشر و بلوار شهید کلانتر به بهره برداری رسیدند افزود: بلوارهای شهری شهر الشتر کار اجرا و طراحی آنها تمام شده است و امیدوارم بخش عظیمی از بلوار ها در سال آینده به اتمام برسند.

شهردار الشتر به کارخانه آسفالت شن و ماسه اشاره کرد و بیان کرد: کارخانه آسفالت شن و ماسه شهرداری در سنوات گذشته انجام می‌شود و به علت نبود مجوزات اولیه مورد انتقاد و جدال سازمان صمت و شهرداری قرار میگیرد که خوشبختانه امسال مجوز این کارخانه را از سازمان صمت اخذ کردیم .

شریفی مقدم افزود : دغدغه اولیه کارخانه آسفالت شن و ماسه بحث سوخت گازوئیلی آن بوده است که این سوخت حذف شده و به گاز شهری انتقال پیدا کرد است .

پخش ۶ هزار تن آسفالت در سطح معابر

وی به پخش ۶ هزار تن آسفالت در سطح معابر اشاره کرد و گفت :جدول کشی،سنگ فرش ضلع شمالی خیابان امام و نصب ۵ دوربین در سال جاری انجام گرفته است .

وی بیان کرد : با نصب این ۵ دوربین در مجموع دوربین های سطح شهر جهت کنترل ترافیک و انضباط شهری به ۷ دوربین رسیده است.

شریفی مقدم بیان کرد : پارک باهنر یکی از پارک‌های است که نیاز به بهسازی کامل دارد و در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

وی عنوان کرد : در سال آینده آسفالت ،زیرسازی ،جدول گذاری ، پیاده روسازی مسیرها و شریان های اصلی در سطح شهر را در دستور کار داریم .

شریفی مقدم به ایجاد پیست دوچرخه سواری اشاره کرد و اظهار کرد : منتظر مصوبه شورای ترافیک استان هستیم که مصوب نماید تا بتوانیم پیست دو چرخه سواری شهر الشتر را ایجاد نماییم .

شهردار الشتر به پارک کوهستانی بابا داوود اشاره کرد و گفت: این پارک یکی از پارک های دیدنی است که ۵ تن از شهدا گمنام انقلاب اسلامی در آن دفن شده است که امیدواریم آبشار تعبیه شده در آن تا پایان تیرماه سال آینده آب نما راه اندازی و بحث المان زیباسازی پارک بابا داوود به اتمام برسد.

وی به عدم وجود پارکینگ در این شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: ۹۹ درصد ساختمان های این شهرستان با کاربری‌های تجاری در شریان های اصلی شکل گرفته اند.

به شدت مخالف حذف پارکینگ در مجتمع ها و اماکن تجاری هستم

شریفی مقدم افزود : به شدت مخالف حذف پارکینگ به خصوص در مجتمع ها و اماکن تجاری هستیم و الزاماً باید پارکینگ برای آنها تعبیه شود.

وی بیان کرد :قصد داریم به محض بهره برداری از ساختمان جدید اداری شهرداری ، محوطه کنونی ساختمان شهرداری الشتر که یک مجتمع با دو طبقه پارکینگ طراحی شده است به پارکینگ عمومی تبدیل شود .

شهردار الشتر عنوان کرد : در پارک شهید استویی، برای رفاه حال شهروندان پارکینگ تعبیه شده است که شهروندان می‌توانند از این پارکینگ استفاده نمایند .

وی بیان کرد :در نهایت هر سرمایه گذاری که در حوزه کارهای عمومی مثل پارکینگ و … اعلام حضور نمایند می تواند از تخفیفات شهرداری و شورای شهر بهره‌مند شوند .

برای اولین بار مخازن حمل زباله توسط شهرداری الشتر تولید می شود

وی بیان کرد : یکی از مشکلات و معضلات شهرداری حمل زباله شهری است که برای اولین بار در الشتر مخازن حمل زباله توسط همکاران تولید و در سطح معابر شهری شهرستان الشتر نصب می شوند.

شهردار الشتر عنوان کرد : زباله ها به صورت دو شیفت به میزان ۳۰ تن در روز جمع آوری و توسط همکاران خدمات شهری جمع آوری و به سکوی شهرداری انتقال پیدا می کند .

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک جهت آرام سازی خیابان های سطح شهر به خصوص معابر اصلی سطح شهر به استناد شورای ترافیک سرعت گیر یا سرعت کاه در سطح معابر اصلی نصب می کند که شهرداری سرعت گیر چهارراه مدنی با مصالح جدید در سال جدید را به بهره‌برداری رسانده است.

وی با توجه به اینکه دغدغه مردم الشتر در جریان شریان اصلی و چهار راه ها تصادف بوده است عنوان کرد: این سرعت گیر باعث شده است که شهروندان با سرعت مطمئنه حرکت کنند و میزان آمار تصادفات به نسبت به قبل نصب سرعت کاه به صفر رسید است که این افتخاری است که در حوزه عمرانی رقم خورده است.

تقدیر از ۲۲ پاکبان به مناسبت ولایت امام علی (ع)

وی بیان کرد : در روز ولایت امام علی(ع) با در نظر گرفتن جشن از ۲۲ پاکبان تقدیر و تشکر کردیم .

وی به ستاد استقبال از مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت : چندین جلسه در شهرداری و فرمانداری برگزار نموده ایم که بتوانیم در ایام عید نوروز میزبان خوبی برای هموطنان این کشور باشیم .

وی بیان کرد : الشتر شهر گردشگری با جاذبه های توریستی خوبی است که امیدواریم همشهریان از این شهر بازدید به عمل بیاورند .

شریفی مقدم در پایان افزود : از اعضای شورای شهر که یارو یاور شهرداری هستند تا شهرداری بتواند به مردم خدمات لازم را ارائه بدهد و همچنین شورای تامین استان که یک شورای وزین است و شهرداری را حمایت می‌کند تقدیر و تشکر دارم

به قلم:سمیرا حسن زاده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.