×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمیرا حسن زاده

به گزارش اقتدار لرستان ، سید سجاد راستخانه در نشست سه شنبه های خبری افزود: در استان ۵۹ کتابخانه فعال وجود دارد که ۲۰ کتابخانه به صورت مشارکتی با سایر دستگاه‌ها و ۳۹ کتابخانه به صورت نهادینه توسط نهاد کتابخانه‌ای اداره می‌شود.

راستخانه با اشاره به اینکه از ۳۹ کتابخانه ۸ کتابخانه در روستای وجود دارد بیان کرد : متراژ این ۳۹ کتابخانه نهادی حدود ۲۱ هزار متر مربع می‌باشد.

وی اظهار کرد : در استان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک و نیم متر مربع کتابخانه وجود دارد که طبق استاندارد بین المللی باید برای هر ۱۰۰ نفر ۸ متر مربع وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی حدود ۴ هزار متر مربع به کتابخانه‌های ما اضافه شد که از ۱۷ هزار متر مربع کتابخانه به ۲۱ هزار متر مربع رسیده‌ایم .

راستخانه با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ عضو فعال دارد ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری کتابخانه مرکزی باعث موجی از حضور متقاضیان برای استفاده از کتابخانه شد .

راستخانه به وجود ۱۰ پروژه عمرانی در حال ساخت اشاره نمود و افزود: زیر بنا و متراژ این پروژه ها ۱۳ هزار متر مربع است که تا این لحظه اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز می‌باشد.

۲۵ الی ۳۰ آبان ماه مهلت ثبت نام رایگان عضویت در کتابخانه

مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان تصریح کرد : هم استانی های عزیز از ۲۵ الی ۳۰ آبان ماه می توانند به صورت رایگان عضو  کتابخانه شوند .

ماموریت اصلی ما در کتابخانه‌های استان فراهم کردن امکانات و شرایطی برای ارتقا سطح علم ، دانش و آگاهی مردم است که با در اختیار گذاشتن نسخه های چاپی ، برنامه‌های فرهنگی ، سالن مطالعه ، کتاب و … صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۲۳۰ برنامه فرهنگی در سطح استانی ، شهرستانی و کتابخوانی با در نظر گرفتن شرایط به صورت حضوری و مجازی در خدمت اعضای کتابخانه هستیم .

راستخانه بیان کرد :غباررویی گلزار شهدا ،دیدار و تجلیل از خانواده شهدا ، برگزاری برنامه‌های کتاب محور به صورت حضوری و مجازی ، پخش ویژه برنامه‌هایی با موضوع کتاب در صدا و سیما ،آیین تکریم مقام کتابداران ، ترویج فرهنگ کتاب ، اهدای کتاب و نذر کتاب توسط مردم و نهادهای مختلف ، اجرای طرح کتابت قرآن کریم ، راه اندازی کاروان‌های دانایی با رویکرد از بازدید کتابخانه‌ها ، قصه‌گویی ، مسابقات نقاشی ویژه کودکان و … در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد : برای زندانیان ویژه برنامه رهایی با کتاب و همچنین برنامه عصر شعر کتاب با حضور نویسندگان ، شعرا و اهالی قلم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.