×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

قبرستان فضای دیگری است؛ فضایی که گاهی توقف‌گاه موقت و گاهی هم توقف‌گاه دائمی آدم‌ها است. فضایی است که در زندگی روزمره‌مان شاید جایی ندارد و دور است اما بودن آن واجب است. هر از چندی که شهرها بزرگ‌تر می‌شوند و قبرستان‌ها به داخل شهر می آیند بایستی به‌جای دورتری پرت شوند. اما متاسفانه در خرم آباد اینگونه نیست و با وجود اینکه دیگر فضایی وجود ندارد، شهرداری مردم را به سمت قبرستان قدیم هدایت می‌کند؛ این در حالیست که به نظر می‌رسد در آینده اموات روی دست مردم خواهند ماند.

همانطور که همگان می دانند، آرامستان خضر در روزهای پنج‌شنبه سبب ایجاد مشکلاتی هم برای راهنمایی و رانندگی و هم برای شهروندان می‌شود و از طرفی تخریب بیشتر اراضی ملی و گستردگی آرامستان خضر دیگر جوابگوی نیاز مردم نیست.

با وجود ازدیاد جمعیت، آرامستان خضر دیگر ظرفیت ندارد و از لحاظ ترافیکی نیز خدمات‌دهی در این منطقه ضعیف و مشکل‌ساز شده است. آرامستان فلک الدین نیز با توجه به ظرفیتی که دارد و کوهی که در این منطقه واقع شده است، می‌تواند به‌ مکانی توریستی و تفریح گاهی تبدیل شود ولی متأسفانه افرادی دست به سوء استفاده زده‌اند و زمین‌خواران زمین‌های این منطقه را با قیمت بالا می‌فروشند و این مهم تا کنون محقق نشده است.

بحث زمین‌خواری در این منطقه باید پیگیری شود و نباید به بهانه توسعه آرامستان ها، زمین‌خواران ظرفیت‌های شهر را از بین ببرند. برای ایجاد آرامستان باید چشم‌انداز توسعه شهر در نظر گرفته شود و محلی برای همشهریان لحاظ گردد که قابل‌ دسترسی و مشکل و بار ترافیکی کمتری داشته باشد و از لحاظ خدمات‌دهی نیز مناسب باشد.

با این تفاسیر، سوال اینجاست که چرا وقتی ۷۰ هکتار زمین برای ایجاد آرامستان جدید خرم‌آباد در *منطقه بلیلوند اختصاص‌ یافته است و با وجود داشتن طرح مطالعاتی،* هنوز این امر عملیاتی نمی شود؟ آیا کسانی که در عدم تحقق این طرح دخیل بوده اند نباید مجازات شوند؟ از دستگاه های امنیتی تقاضا دارم به موضوع پیش آمده ورود کنند و اجازه گردن کشی به برخی افراد ذی نفوذ را ندهند.

باید به سرعت مساله آماده‌سازی آرامستان بلیلوند که سالیان سال است با وجود داشتن طرح‌مطالعاتی ابتر مانده و این تخلفی نابخشودنیست مرتفع گردد چرا که قبرها و زمین پیش‌بینی شده داخل خضر واقعا دیگر جوابگوی نیازهای مردم نیست.

زنگ خطر نبود جای تدفین اموات در خرم آباد جدی است و ممکن است مردم در مضیقه قرار بگیرند. باید به هر شکلی رفع مشکلات آرامستان بلیلوند هر چه سریعتر به منظور فعال‌سازی، در دستور کار قرار بگیرد.

به زعم نگارنده، بهتر آنست که آرامستان در منطقه بلیلوند رونق داده شود و برای رونق‌دهی این آرامستان به عنوان جایگزین آرامستان‌های خضر و صالحین، حتی می‌توان در مقطعی مزارها را رایگان در اختیار مردم قرار داد.

روی سخن بنده با اعضای شورای شهر و شهردار محترم است! آیا تصور کرده اید چنانچه به هر دلیلی تعداد متوفیان زیاد باشد، ممکن است یک دفعه با بحرانی مواجه شویم که جایی برای جنازه‌ها نداشته باشیم؟ برای حل این مشکل چه باید کرد؟ پیشنهاد می شود که در حال حاضر بلیلوند در تمام ابعاد فعال شود چرا که نباید یک دفعه با شرایطی روبه‌رو شویم که آمادگی و جایی برای دفن اموات نداشته باشیم و مردم شهر غافلگیر شوند.

از نهادهای امنیتی و قضایی تقاضامندم که به *موضوع عدم ایجاد آرامستان در بلیلوند* ورود کنند و چنانچه احدی از اعضای شورای شهر یا شهردار تخلفی در این راستا مرتکب شده اند، مور قانون با آن ها برخورد قاطع و قانونی بعمل آید.

هرچه بگندد نمکش می زنند
وای زِ روزی که بگندد نمک

به قلم : پیام عالیخانی چگنی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.