×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عبدالرضا قاسمی

در آغاز دومین سال از جلوس اعضای دوره ششم شورای شهر خرم‌آباد بر کرسی‌های این نهاد، گویا علاقه وصف ناپذیر آنان برای آموزش و تجربه‌اندوزی در مدیریت شهری بیش از پیش نمایان شده و آنان تصمیم گرفتند بی‌توجه به مشکلات مالی شهرداری به کیش سفر کرده تا شاید نسخه شفابخشی برای مدیریت شهری مرکز استان بپیچند.

شاید اعضا این شورا برای تحقق این سفارش که (ز گهواره تا گور، دانش بجوى ) عازم این سفر شده‌اند و گرنه در ایامی که شهرداری خرم‌آباد روز‌های سخت بی‌پولی را طی می‌کند تا جایی که برخی پروژه‌های مهم شهری از جمله پروژه بام خاطره خرم‌آباد تعطیل شده، دغدغه تأمین حقوق کارگران وجود دارد، معابر مرکز استان آسفالت درست و حسابی ندارند، تابلو‌های شهری اغلب فرسوده و زنگ‌زده هستند، پارک‌ها مستهلک شده و رخسار زنگ زده آن‌ها در ذوق می‌زند و هزاران درد بی‌درمان دیگر که گریبان گیر این شهر را گرفته، انجام چنین سفری چه توجیهی ممکن است داشته باشد.

حتی اگر ضرورت امور جاری ایجاب می‌کرد که چنین سفری انجام شود، آیا حضور در دوره آموزشی ماده۱۰۰ و ماده ۷۷ شهرداری‌ها برای همه اعضا ضروری بود؟
آیا در ایامی که اعضای کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در لرستان حضور دارند و طی روز جاری نیز دیداری با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌های لرستان داشتند، حضور اعضای شورای شهر مرکز استان در نشست‌ها و جلسات این سفر ضروری نبود؟

این در حالی است که جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در لرستان حضور داشته و نشست‌ها و جلساتی با حضور‌ایشان طی روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه برگزار شده است که بهتر بود اعضای شورای شهر خرم‌آباد نیز در این جلسات حضور میاافتند و کسب علم را به روز‌های دیگر موکول می‌کردند.

سفر هشت عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به کیش و آن هم به قصد طلب علم و آموزش و از جیب شهرداری در حالی صورت می‌گیرد که اغلب این اعضا در ایام تبلیغات انتخاباتی خود را مطلع به امور شهری و متخصص معرفی می‌کردند اما گویا این نیز شعاری بیش نبوده است.

امیدواریم اعضا شورای اسلامی شهر خرم‌آباد این نوشته را به حساب تنگ نظری نگذارد و دلایل و چرایی حضور هشت عضو شورا آن هم در این شرایط حساس را در کیش، مستدل و با دلایل قانع‌کننده با مردم و اهالی رسانه مطرح و شفاف‌سازی کنند.
هر چند ‌امیدی به پاسخگویی نیست که اگر بود اطلاع‌رسانی جلسات را در ماه‌های اخیر تعطیل نمی‌کردند و یا دستاورد‌های عملی سفر چند ماه پیش به مشهد را اطلاع‌رسانی می‌کردند.

در هر حال پیرامون این موضوع چند نکته لازم است تا از باب رسالت خطیر رسانه ارائه می شود، باشد تا عزیزان در شورای اسلامی شهر مرکز استان درباره آن مداقه کنند.

اگر چه قرار است شهرداری خرم‌آباد هزینه سفر اعضای شورای شهر را به هر میزان که باشد متقبل شود اما به نظر می‌رسد صلاح بر این باشد در صورتی که اصرار بر حضور و شرکت در این نوع سفر‌ها است حداقل افرادی از اعضا شرکت کنند که از نظر سطح تحصیلات و زمینه مرتبط علمی و تجربی با مطالب و موضوعات مطرح در آموزش‌ها تناسبی منطقی و عقلایی و کاری رعایت شود.

به شهردار محترم مرکز استان نیز توصیه می‌شود از باب‌امانتداری و صرفه و صلاح بیت‌المال و حقوق شهروندان، دفاعیات خود را در قبال چنین سفر‌هایی که به شهرداری هزینه مالی تحمیل می‌کنند ارائه نماید چرا که موافقت بی‌دلیل و چشم بسته با هزینه‌های غیرعادی و غیرضرور به رویه عادی مبدل شده و اعتماد مردم را سلب می‌کند و تضمینی بر تداوم خدمت‌گزاری که لطف‌الهی بر افراد است باقی نمی‌گذارد. لذا ‌امید می‌رود ضمن رعایت این موضوع و شفاف‌سازی، هزینه‌های این سفر را اطلاع‌رسانی نماید.

به مردم هم سفارش می‌شود در ایام انتخابات اعضا شورا‌ها به سطح معلومات و تخصص داوطلبان توجه شود تا نیازی نباشد در دوران انتخاب اعضا در شورا‌ها، پول بیت المال صرف آموزش و تجربه اندوزی منتخبان شود.

به قلم :عبدالرضا قاسمی

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.