×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اقتدار لرستان ،حسن حسینی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان کالاهای صادر شده ۸۰‌ هزارتن بود که این مقدار صادرات به لحاظ وزنی ۷۶ درصد و از نظر دلاری نیز ۱۳۶ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش داشته و در طول ۳۰‌ سال خدمت گمرک بی نظیر است.

وی افزود: همچنین ۱۵ میلیون دلار واردات کالا از گمرک لرستان صورت گرفته که از نظر وزنی هشت درصد و از لحاظ مالی ۱۳۶ درصد افزایش داشته و بیشتر آن مربوط به واردات تجهیزات و ماشین آلات کارخانه ها و شرکت های تولیدی استان بوده است.

حسینی با اشاره به پرونده های قضایی عنوان کرد: گمرک در این زمینه تنها ارزش گذاری کالاهای قاچاق کشف شده را بر اساس سامانه انجام می دهد و به تعزیرات اعلام می کند که در این راستا ۹۰۸ فقره پرونده به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طی ۹ ماهه امسال تشکیل شد.

وی همچنین با اشاره به درآمد ۴۰۰ میلیارد ریالی گمرک لرستان در سال جاری و افزایش ۲۸۰ درصدی آن نسبت به پارسال گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید گمرک استان اقدامات اساسی و کاربردی صورت داده که در طول دولت های گذشته تاکنون انجام نشده به نحوی که خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان بی نظیر بوده است.

حسینی با تاکید بر اینکه گمرک نقش بسزایی در توسعه استان دارد بیان کرد: داشتن یک گمرک فعال و پویا به منزله افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و صادرات مازاد تولید است بنابراین یک سال گذشته بازدیدهایی از واحدهای تولیدی شکل گرفت و مشکلات موجود بررسی شد که اقدامات صورت گرفته در این راستا بسیار مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: شرکت “شیشه جام” به دلیل مشکلات مختلف از جمله کمبود کامیون های ترانزیتی جهت بارگیری صادرات نداشت که با پیگیری های صورت گرفته این مشکل برطرف شد و تحولات عظیمی در صادرات محصولات این شرکت صورت گرفت.

وی همچنین در خصوص شرکت “صبا ظرف آسیا” نیز گفت: با پیگیری های صورت گرفته کالاهای تولیدی این شرکت بدون ارسال به گمرک در محل انبار کارخانه و تحت نظارت گمرک بارگیری می شود که اقدامی موثر در جهت جلوگیری از ضایعات تولیدات شرکت بوده است.

وی ادامه داد: در مواردی که شرکت های تولیدی فعال بوده اند، ارزیابی کالا با اقدامات صورت گرفته در محل کارخانه یا شرکت برای ارسال انجام شد.

حسینی با بیان اینکه بیشترین صادرات مشتقات نفتی مربوط به شرق استان است تصریح کرد: به جرات می توان گفت دولت های گذشته نتوانسته بودند این مهم را در گمرک منطقه ویژه اقتصادی ازنا انجام دهند که با پیگیری های صورت گرفته اکنون تمام مشتقات نفتی از طریق گمرک منطقه ویژه انجام و تمام مراحل فیزیکی کالا در همین منطقه با کمترین هزینه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: پیگیری جهت عملیاتی کردن گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نیز انجام و مقرر شده است به محض حصارکشی و مشخص شدن ساختمان، گمرک برای خدمت در این منطقه مستقر شود.

وی با تاکید بر اینکه مناطق ویژه نقش بسزایی در توسعه استان دارند تصریح کرد: در مناطق ویژه اقتصادی، کالا، تجهیزات و مواد اولیه بدون عوارض گمرکی و معاف از مالیات صادر می شوند که امید می رود تولیدکنندگان از این فرصت استفاده نمایند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.