×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 


به گزارش اقتدار لرستان ، “فرهادزیویار” در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار کرد : لازم است بین مناسبت های مختلف دینی و مذهبی ارتباط برقرار کنیم و اصل و اساس این ارتباط رویکرد کمال گرایانه بوده که در اذهان مردم ایران ایجاد شده است.

وی به لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در امور زندگی اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم در مورد یک مناسبت خاص برنامه ریزی کنیم ، نهایت اوج آن را مد نظر قرار دهیم و از الگوهای مناسب استفاده کنیم.

استاندار لرستان ولایت‌پذیری را وجه مشترک تمام شهدا دانستو گفت: درس اطاعت از ولی فقیه را باید از شهدا بیاموزیم وحاج قاسم سلیمانی و شهید عجمیان شهدایی هستند که در نقطه اوج درجه انسانی قرار دارند و سرفصل  ایثار و شهادت را به مردم تداعی می کنند.

وی با بیان اینکه تمام مناسبت های ملی ، مذهبی قابل احترام هستند افزود : مناسبت های انقلاب اسلامی با دیگر مناسبت های دنیا قابل قیاس نیستند و با توجه به اینکه استکمالی نگاه کردن از خصوصیات ممتاز فرهنگ غنی شیعه است در اوج اهمیت قرار دارند.

زیویار یادآورشد: برخی از مناسبت ها مثل عاشورا و اربعین  به قدری عظیم هستند که حتی رهبران نهضت های دیگر همچون گاندی،ماندلا و جوامع دیگر نیز به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار ارادت دارند و در مقابل این همه عظمت سر تعظیم فرود می آورند.

وی افزود: در راستای ترویج هر چه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین و فرهنگ سازی نیز در سرلوحه امور قرار گیرد.

استاندار لرستان گفت: به این منظور لازم است دستگاه های اجرایی  اقدام های لازم به منظورگرامیداشت روز شهید را انجام دهند و تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

زیویار به اهمیت جهاد تبیین اشاره و بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: ایثار و شهادت باید به نحوی تبیین شود که برای تمام مردم دنیا الگو باشد و به این منظور باید ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و دینی را به خوبی تبیین کنیم.

پنجمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان به ریاست “فرهاد زیویار”استاندار و با حضور حمیدکشکولی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران کل حوزه ستادی استانداری لرستان و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.(سفیر افلاک)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.