×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سمیرا حسن زاده مقدم

به گزارش اقتدار لرستان ، وحید والی‌زاده افزود: زیرساخت‌ها باید بر مبنای استعدادهای هر منطقه ایجاد شود و یکی از شاخص‌های آمایش سرزمینی توجه به تعداد ورزشکاران ،قهرمانان هر منطقه و علاقه‌مندی که در گذشته در رشته‌های مختلف بوده است انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته منابع مالی تزریق می‌گردید و سه ماه بعد ارزیابی عملکرد صورت می‌گرفت تصریح کرد :در تقسیم تجهیزات ورزشی و منابع مالی هیچ شاخصی از گذشته تا به امروز در نظر گرفته نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه یکی از پارامترهای نشان دهنده قدرت ورزش ،بیمه شدگان آن ورزش می‌باشد افزود: از جمله پارامترهای دیگر هیئت‌های ورزشی برای جذب اعتبار تعداد میزبانی، تعداد مسابقات شرکت داده شده و … می‌باشد .

وی بیان کرد: در ادوار گذشته به برخی هیئت‌ها اعتبار بیشتر و به برخی اعتبار کمتر داده شده است و آن هیئتی که اعتبار بیشتر را کسب کرده است ضعیف‌تر و آن هیئتی که اعتبار کمتر دریافت کرده است قوی‌تر عمل کرده است.

والی‌زاده با اشاره به اینکه برخی از روسا به دنبال جلب رضایت فلان نماینده بوده اند عنوان کرد : در خیلی از کارها سلیقه‌ای و بدون کار کارشناسی عمل شده است و سالن‌هایی که مختص ورزشی خاص بوده‌اند را جابجا نموده اند و باعث شده ورزشکاران به این سالن‌ها دیگر مراجعه نکنند.

 در کوتاه مدت دنبال مسکن به ورزش استان نیستم

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان بیان کرد: در کوتاه مدت به دنبال مسکن به ورزش استان نیستیم و شاید تزریق مسکن در کوتاه مدت باعث تثبیت مدیریت اداره کل باشد اما دردی از ورزش استان را دوا نخواهد کرد و ما باید در آمایش سرزمینی مشخص کنیم که در چه رشته‌ای توانمندتر هستیم و اهم و مهم کنیم که در چه شهرستانی چه ورزشی صورت بگیرد.

وی به موضوع ماده ۸۸ اشاره نمود و گفت : مراحل واگذاری آن از قبل انجام شده است و ما می‌توانیم با تخصصی کردن سالن‌های ورزشی از واگذاری به بخش خصوصی و افراد حقیقی جلوگیری کنیم و اگر در دیگر استان‌ها این مهم انجام شده است دلیل آن بوده که کار تخصصی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیر کل کسی است که توانایی حل مسئله را داشته باشد بیان کرد: مدیری که در کارها فقط به بیان قانون‌ها بپردازد یک ربات نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و مدیر کسی است که در شرایط سخت که کسی نمی‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد بتواند بهترین تصمیم را به نفع سیستم خود بگیرد .

والی‌زاده بیان کرد : در این مدت کوتاه که مسئولیت مدیریت ورزش را گرفته‌ام دنبال این نیستم که قول‌های کوتاه مدت به هیئت‌های ورزشی بدهم و مسکن کوتاه مدت برای هیئت‌ها باشم و دنبال این هستم که راه حل ریشه‌ای پیدا کنیم .

وی گفت هیئت‌هایی که تجهیزات لازم را دارند و هیئت‌هایی که تجهیزات خاصی را ندارند نباید اعتبار یکسان دریافت کنند که متاسفانه این مهم در اداره کل در نظر گرفته نشده است و تزریق اعتبارات بر اساس رابطه بوده است.

از دستگاه‌های دیگر به این اداره کل نیرو تزریق خواهم کرد

مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: دوستانی که در اداره کل حضور دارند اگر در برنامه میان مدت که بین ۳ ماه تا ۶ ماه هست کارها را ضابطه‌مند نکنند بنده تعهدی برای ادامه همکاری با آنها نخواهم داشت و اگر با همکاران این سیستم به نتیجه نرسم از دستگاه‌های دیگر به این اداره کل نیرو تزریق خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر از مدیران قبلی اشتباهات پذیرفتنی بود بیان کرد: برای بنده که سابقه ۱۶ سال ریاست هیئت‌ ورزشی، مدیریت اجرای و سابقه مالی را دارم این استباهات پذیرفتنی نیست و اگر اشتباهات گذشتگان را تکرار کنم این بار باید فاتحه ورزش استان را خواند.

وی بیان کرد : دنبال حل کردن مسائل به صورت کدخدامنشی نیستیم و یک بار همه مسائل را در حوزه فنی ببریم و فنی نیز آنها را حل کنیم تا کسی نتواند در مقابل اهداف ورزش استان ایستادگی کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: در ورزش استان کارهای علمی به اجرا خواهد رفت و فقط بر روی کاغذ نمی‌ماند و و در حوزه آمایش سرزمینی کار پژوهشی مبتنی بر اکثریت نظرات که شامل نماینده هیئت‌های ورزشی، روسای ادارات مختلف ستادی ، روسای شهرستان و … است انجام خواهیم داد .

والیزاده با اشاره به اینکه در دنیا سرانه ورزشی ۲ متر است افزود : در کشور سرانه ورزشی ۸۰ سانتی متر و در لرستان ۶۱ سانتی متر می باشد که با نرم کشوری فاصله داریم .

وی با بیان اینکه اگر ما در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در المپیک صاحب مدال می‌شدیم افزود : اوج توانایی یک ورزشکار و پیشرفت کسب مدال المپیک است و لرستان هیچ وقت به این فروغ نهایی که کسب مدال المپیک است نرسیده است و این نرسیدن دلایل متعددی از جمله عدم زیر ساخت و عدم توجه بخش خصوصی دخیل بوده است .

وی در بخش دیگری از صحبت‌ها اظهار کرد: در ورزش تجهیزات و منابع بر اساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار نگرفته است و این سلیقه‌ای برخورد کردن در توزیع منابع مالی در ورزش استان سهمی در عدم کامیابی استان داشته است.

خبر: سمیرا حسن زاده

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.