×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اقتدار لرستان ، مصطفی زبردست در نشست سه شنبه های خبری لرستان با اشاره به استانداردهای بهداشتی بیماری های دامی و سلامت فرآورده های خام دامی اظهار داشت: صادرات پای مرغ در شهرستان کوهدشت طی چند سال اخیر فعال شده و با اشتغالزایی ۶۰ نفر، از ابتدای امسال یک هزار و ۱۴۱ تن پای مرغ فرآوری و به کشورهای جنوب شرق آسیا ارسال شده است.
 زبردست  با اشاره به اهمیت صادرات و فعالیت استان در این حوزه و گسترش بازارهای صادراتی ادامه داد: امسال ۲۷۷ تن صادرات خوراک ماهیان گرم آبی به همسایگان شمال کشور و ۲۵ تن شیرخشک دامی از لرستان به کشورهای عراق و سوریه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ کارخانه بزرگ داروسازی در لرستان وجود دارد، یادآور شد: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ قلم انواع داروهای دام، طیور و آبزیان در این ۲ واحد تولید و محصولات این واحدها با نظارت بازرسان دارای کیفیت بسیار خوبی حتی در حوزه صادرات هستند.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه ۲۲ هزار قطعه در ساعت، ظرفیت کشتارگاه های طیور لرستان است، افزود: اکنون ۱۰ واحد کشتارگاه طیور و دام در لرستان فعال هستند و ظرفیت کشتارگاه های طیور در لرستان ۲۲ هزار قطعه در هر ساعت است و اعلاوه بر نیاز استان قسمتی از نیاز استان های همجوار نیز تامین می شود.
وی با اشاره به کشتار ۱۴۲ هزار راس دام سبک و سنگین در لرستان،عنوان کرد: همچنین امسال ۱۲۴ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: طی ۶ ماه پایانی هر سال و فرودین ماه جمعیت زیاد دام در اطراف شهرستان پلدختر مستقر می شوند و از خدمات دامپزشکی برای دام های عشایر و مایه کوبی بصورت رایگان برای چهار بیماری تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت بهره مند می شوند و خوشبختانه اپیدمی در جمعیت دامی استان وجود ندارد.
زبردست با بیان اینکه یکی از مشکلات این اداره کل ناوگان حمل گوشت با توجه به اینکه حجم کشتار زیاد است، اظهار داشت: زیرسخت چندانی در این زمینه وجود ندارد و برای رونق این حوزه از حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم ، همچنین با پیگیری های انجام شده دریافت تسهیلات ارزان قیمت علاقمندان این بخش در حال انجام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.